RECENZE | Rainbow Rowell - Nedej se

14:26

Nepamatuji si, že bych někdy byla na nějakou knížku tak strašně natěšená. Rainbow Rowell je jedna z mých nejoblíbenějších autorek a Fangirl mou nejoblíbenější knížkou. A samozřejmě, když jsem zjistila, že Rainbow vydala celou knihu o Simonu Snowovi, skákala jsem nadšením až do stropu a hned jsem jí musela mít. Hned v den, kdy vyšla v češtině, se octla v mojí knihovničce. Bylo moje nadšení jen chvilkové nebo jsem byla s knihou spokojená?

Pokud jste četli Fangirl, jistě si pamatujete na vysokoškolačku Cath, která dávala před chozením na večírky Bratrstva a navštěvováním barů přednost psaní fanfikcí (něco, co bych udělala i já), přesněji psaní fanfikcí o Simonu Snowovi. Její nejslavnější fanfikce se jmenovala Nedej se, Simone!, ze které jsme ale dostali pouhé útržky. Teď se ale můžeme konečně dozvědět, jak to vlastně se Simonem a Bazem bylo.

POPIS

Výsledek obrázku pro rainbow rowell nedej seNedej se je příběh duchařský, milostný i detektivní. Je v něm přesně tolik líbání a povídání, kolik v knížkách Rainbow Rowellové čekáte – ale mnohem, mnohem víc nestvůr. Staletá proroctví předpověděla příchod Největšího mága, který díky své obrovské moci zachrání kouzelnický svět před ničivým zlem. Smůla je, že Simon Snow je nejhorší Vyvolený, jakého kdy kdo vyvolil. Svými kouzly většinou nadělá víc škody než užitku, a tak se radši ohání mečem a čarování nechává na své nejlepší kamarádce. Svět, který má zachránit, nad ním ohrnuje nos. A v boji s tajemným Zlořádem Pletichou se Simon za posledních sedm let taky moc nevyznamenal…Teď ho čeká poslední rok na Watfordské škole magických umění – možná taky poslední rok jeho života – a on si ho nenechá zkazit ani tím, že mu jeho příšerný, zákeřný, nafoukaný upírský spolubydlící Baz nejspíš přebral holku.Jenomže Baz udělal něco ještě záludnějšího. Beze stopy zmizel. A Simon nebude mít klid, dokud téhle záhadě nepřijde na kloub.

MŮJ NÁZOR

Budu upřímná - první polovina knihy mě vůbec nebavila. Přesně jako při Dívce ve vlaku, musela jsem se nutit, abych četla dál, ale potom už to nešlo a prostě jsem na několik týdnů knihu odložila. Na dovolené jsem tomu přeci jen dala druhou šanci a konečně se něco dělo. Začátek je totiž takový spíše seznamovací, autorka nám z pohledu Simona postupně vypráví, co se vlastně stalo a jak jsme se dopracovali až sem. Příběh se pořádně rozjede až v druhé polovině knihy, kdy na scénu konečně dorazí Baz - nepřítel Simona plus jeho upírský spolubydlící - který na několik týdnů začátku školního roku nevysvětlitelně zmizel. S ním přichází i otázka - Spojí se se Simonem proti hlavnímu padouchovi Zlořádu Pletichovi (na to jméno si asi nikdy nezvyknu), který bere kouzelnickému světu veškerou magii, nebo naplní svůj osud a Simona zabije? Myslím, že konec vás, stejně jako mě, nenechá spát. Skvělá zápletka.

V knize se setkáte s několika pohledy, poznáte myšlení např. Baze, samozřejmě Simona, ale třeba také Mága, což jsou pasáže, které by jsem vždy nejradši přeskočila. Upřímně, kdyby byla celá kniha jen z pohledu Baze a Simona, vůbec by mi to nevadilo.

Co je ale třešnička na dortu jsou samotní Simon s Bazem. Z Fangirl už můžete vědět, že jde o boy X boy příběh. Nikdy jsem nic takového upřímně nečetla, ale tohle mě naprosto nadchlo. Je to úplně něco jiného a připadalo mi, že té chemie je tam více než v drtivé většině knížek girl X boy, které jsem kdy četla.

S radostí můžu říct, že i přes její začátek kniha nakonec splnila mé očekávání a stala se jednou z mých nejoblíbenějších :).

HODNOCENÍ

Četli jste Nedej se? :)