My TOP 4 // KOREAN SERIES (KDRAMA)

22:13


Miluji Koreu a vše s ní spojené - její kulturu, historii, hudbu a také seriály, nazývané kdramy (korean drama). V roce 2014 jsem se k nim dostala přes portál Viki a chytly mě tak, že jsem téměř přestala koukat na americké a britské seriály. Pohltilo mě to tak moc, že jsem sama začala na tomto webu překládat seriály z angličtiny do češtiny + jsem se začala učit korejsky. Sice v korejštině stále tápám, ale seriály mi v tom hodně pomohli, takže když náhodou ještě nejsou titulky k novému dílu mé oblíbené kdramy hotové, prostě se koukám bez nich a něco málo rozumím tak, abych věděla, o co vlastně jde.

Kdramy jsou občas i s českými titulky, bohužel ale ne tolik a jejich překlad je někdy dost otřesné (nedávno jsem konečně opravila překlady z mých začátků, má učitelka angličtiny by nejspíš omdlela :D), pokud vás po tomto článku zaujmou, doporučuji vám spíš koukat s anglickými titulky, já už sleduji pouze tak a věřte nebo ne, i s tou angličtinou vám to hodně pomůže.

Už se nebudu vykecávat a ukážu vám mé 4 nejoblíbenější kdramy. Mám jich samozřejmě víc (jakože mnohem mnohem víc), ale snažila jsem se vybrat ty s co nejzajímavějšími tématy. Další skvělá věc na kdramách - jsou většinou krátké, průměrně mají 20 dílů hodinové délky a každá má naprosto originální příběh. To uvidíte sami :)

1. HEALER (ZDE)

// 20 epizod

Na tuto kdramu se dívám zrovna teď a nemůžu se jí nabažit, je to asi ta nejlepší, jakou jsem kdy viděla. Hlavními postavami jsou (zleva) Chae Young Shin, reportérka, která byla v pěti letech opuštěna svými rodiči a následně si prošla spoustou dětských domovů a nových rodin, kde zažila i týrání ze strany adoptivního otce, nakonec se na ní ale usmálo štěstí. Seo Jung Hoo je tzv. ''noční poslíček'' (v seriálu ho často označují jako night-time errand boy), který vystupuje pod jménem Healer. Získává informace, vyhledává lidi, nikdy ale nevyjde ze stínu. Kim Moon Ho je slavný reportér, jehož hlavním posláním je dát lidem pravdu. Jeho touha po spravedlnosti, kdy se snaží vyřešit záhadu týkající se jeho pěti kamarádů z roku 1992, svede všechny tři dohromady a vyjde najevo, že si jsou víc blízcí, než by čekali.



2. WHO ARE YOU (ZDE

// 16 epizod

Po každé epizodě jsem nemohla vůbec spát, musela jsem se dívat dál. Lee Eun Bi (uprostřed) vyrůstá v dětském domově a zároveň se musí potýkat s šikanou ze strany jejích spolužaček. Go Eun Byul (stejná herečka), která chodí na prestižní Střední školu Segang, beze stopy zmizí na školním výletě. Když se Eun Bi pokusí o sebevraždu a skončí v nemocnici se ztrátou paměti, najde si jí matka Eun Byul, považující ji za svou ztracenou dceru, a vezme jí zpět, aby žila život Eun Byul. Když se ale Eun Bi vrátí vzpomínky, snaží se o Eun Byul zjistit co nejvíc a kam vlastně zmizela. Když se v řece najde mrtvé tělo a ''Eun Bi'' je prohlášena za mrtvou, příběh je ještě zajímavější.



3. PAGE TURNER (ZDE)

// 3 epizody

Tahle kdrama je sice krátká, zároveň má ale krásný a dojemný příběh se stejnou hlavní herečkou jako ve Who Are You. Yoon Yoo Seul (uprostřed) je vynikající klavíristka, při autonehodě ale ztratí zrak. To ale nezastaví její matku, aby jí nutila do nekončícího cvičení. Jung Cha Sik (napravo) je zas vynikající atlet, ale po nehodě musí se sportem přestat. Osud je svede dohromady, když Cha Sik zabrání Yoo Seul v sebevraždě a společně pak naleznou nový smysl života. 



4. W (ZDE)

// 16 dílů

Přiznám se, že tuhle kdramu jsem sama zatím neviděla, ale všichni si jí tak chválí a vypadá zajímavě, že jsem jí musela zahrnout. Zvlášť když o ní od mojí kamarádky slyším skoro každý den :D (Popis překládám z webu Viki) - Oh Yeon Joo (nalevo) je doktorka, jejíž otec jednoho dne záhadně zmizí. Ten je autorem nejpopulárnějšího web komiksu ''W'' (Což také znamená Dva světy - V a V). Jednoho dne se Yeon Joo vypraví do jeho dílny, aby našla nějaké stopy po jejím otci, když se najednou z obrazovky tabletu vynoří zkrvavená ruka a vtáhne ji na střechu, kde leží krvácející Kang Cheol (napravo). Yeon Joo zachrání jeho život a uvědomí si, že Cheol je hlavní postavou komiksu jejího otce. Ten se záhadně vrátí do reality a opět se pokusí v posledním díle komiksu Kang Cheola zabít. Yeon Joo se ho snaží zastavit, opět se ale dostane do světa W. Od té doby, vše, co se mezi ní a Kang Cheolem stane, se stane dalšími díly komiksu.




Je mi jasné, že korejské seriály nejsou pro každého tím pravým šálkem čaje, nicméně pokud rádi zkoušíte něco nového, rozhodně jděte do toho :).

Znáte korejské seriály? A pokud ne, zaujali vás? :)

You Might Also Like

5 comments

  1. Wow, jsi odvážná, že ses začala učit korejsky. :) Já obecně seriály vůbec nesleduji, ale věřím, že pro lidi, kteří ano, to bude přínosný článek.

    OdpovědětVymazat
  2. Ja seriály milujem a sledujem ich naozaj veľa, no o týchto kórejských som ešte nikdy nepočula :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tohle není úplně můj styl, vlastně já na seriály vůbec nekoukám, ale moje kamarádka miluje Japonce a asijské kultury, takže s tou by sis v tohle hned rozuměla :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle je úplně mimo můj styl, ale tobě moc držím palce s učením korejštiny :)

    AXE Giveaway | Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Seriály nepoznám no ten druhý ma celkom zaujal. :D

    www.rebelliouslily.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...